Radouan Mriziga (1985) is een choreograaf en danser uit Marokko. Hij studeerde dans in Marrakech en Tunis. Hij wordt al sinds het begin van zijn carrière begeleid door Jacques Garros en Jean Mass. In 2012 studeerde hij af aan dansschool P.A.R.T.S. in Brussel. Onmiddellijk daarna werkte hij mee aan verschillende producties, waaronder Half Elf Zomeravond van Bart Meuleman voor het Toneelhuis. Hij danste in Re:Zeitung, een project van de P.A.R.T.S. Foundation en De Munt waarin een nieuwe generatie professionele dansers het repertoire van Anne Teresa De Keersmaeker herwerkt. Hij danste ook in de voorstellingen Primitive van Claire Croizé, People in a Field van Simon Tanguy en Becoming van Younes Khoukhou. Vrij snel begon hij ook eigen werk te creëren en in 2013 startte zijn residentie bij Moussem. Daar creëert hij zijn eerste solo 55, gevolgd door de groepsvoorstelling 3600 in 2016. In 2017 gaat 7, het derde deel van de trilogie geproduceerd door Moussem in première. In deze trilogie verkent Mriziga de relatie tussen choreografie, constructies, islamitische kunst, vakmanschap en architectuur. Het werk portretteert de mens als een evenwichtsoefening tussen het intellect, het lichaam en de geest.
In het kader van Moussem Cities Casablanca realiseert hij in 2018 ‘8’, een performance met 2 jonge Marokkaanse dansers.
In 2019 maakt Radouan zijn eerste jongerenvoorstelling 8.2, een coproductie van Moussem, hetpaleis en fABULEUS en realiseert in 2018 en 2019 de in situ projecten 0.extracity en 0.kanal.
Als huisartiest bij Moussem geniet hij sinds 2013 van verregaande steun bij de creatie en productie van zijn oeuvre. Vanaf 2020 gaat Radouan verder onder eigen vleugels. Moussem ondersteunt de creatie van zijn eigen compagnie alsook de productie van zijn nieuwe trilogie.