Het autobiografische werk van Nabila Halim, begonnen in 2014, verkent een breed scala aan thema's. Met behulp van een breed scala aan media (fotografie, video, installatie, enz.), gaat haar werk over het lichaam, de mechanica ervan, de verandering ervan, de plaats ervan in fysieke of mentale territorium(s), en de plaats van vrouwen in de openbare ruimte en de samenleving. Deze begrippen worden ontwikkeld in verschillende contexten, schommelend tussen frontale intimiteit en metafoor. Haar laatste werk gaat meer specifiek over haar ervaring met migratie. Het is een wereld en noties die ze ontwikkelt in verschillende contexten, schommelend tussen directe intimiteit en metaforische verplaatsing.
Na een gevarieerde studie- en beroepsloopbaan ging ze naar de Ecole Nationale Supérieure d'Art et de Design in Nancy, waar ze in 2018 het Diplôme National Supérieur d'Expression Plastique (DNSEP) in Kunst behaalde.
Haar werk is tentoongesteld in Marseille (Art Explora 2024), La Relève IV, Centre Photographique (2022, Marseille), Les jours meilleurs, Galerie Poirel (2021, Nancy), United Artists (2020, Marrakech) en elders. Nabila Halim is ook stichtend lid van het collectief Noss-Noss, dat culinaire, muzikale en visuele programma's samenstelt die de collectieve kwesties van transculturaliteit in de keuken, haar geschiedenis en het delen ervan aan de orde stellen.