De Marokkaans-Brusselse danser Youness Khoukhou studeerde aan P.A.R.T.S. en danste o.a. mee in de voorstelling ‘Soleils’ van Pierre Droulers. Onder de vleugels van Charleroi Danses creëerde hij zijn nieuwe voorstelling waarin de spanning tussen individu en collectiviteit een belangrijke rol speelt.
Youness Khoukhou over Becoming:
"Verschillende elementen vormen de basis van onze dagelijkse bewegingen. In een stedelijke omgeving maken we deel uit van een bepaalde 'mise-en-scène' en een gegeven tijd, die we teglijkertijd zelf beïnvloeden en bepalen. De straat is de publieke ruimte bij uitstek, ze manifesteert zich als een compositie van talrijke paden; fysieke, maar ook meer abstracte, samen vormen ze een geometrisch geheel. Wanneer deze geometrie doorkruist wordt door individuen, groepen en objecten, ontstaat er telkens een verbazingwekkende structuur, die veel weg heeft van een bestaande partituur."
Concept en choreografie: Youness Khoukhou
Dansers: Radouan Mriziga, Meri Pajunpää, Youness Khoukhou
Licht en geluid: Benoit Pelé
Coproductie Charleroi Danses, Les Brigitinnes, Moussem Nomadisch Kunstencentrum
Met de steun van het Koning Boudewijnfonds, Summer Studios Rosas
De Marokkaans-Brusselse danser Youness Khoukhou studeerde aan P.A.R.T.S. en danste o.a. mee in de voorstelling ‘Soleils’ van Pierre Droulers. Onder de vleugels van Charleroi Danses creëerde hij zijn nieuwe voorstelling waarin de spanning tussen individu en collectiviteit een belangrijke rol speelt.
Youness Khoukhou over Becoming:
"Verschillende elementen vormen de basis van onze dagelijkse bewegingen. In een stedelijke omgeving maken we deel uit van een bepaalde 'mise-en-scène' en een gegeven tijd, die we teglijkertijd zelf beïnvloeden en bepalen. De straat is de publieke ruimte bij uitstek, ze manifesteert zich als een compositie van talrijke paden; fysieke, maar ook meer abstracte, samen vormen ze een geometrisch geheel. Wanneer deze geometrie doorkruist wordt door individuen, groepen en objecten, ontstaat er telkens een verbazingwekkende structuur, die veel weg heeft van een bestaande partituur."